CV

Arbetslivserfarenhet

Rund bild.png

2015-

• CEO Buller & Breja (Breja Produktion AB) - Skapar projekt, föreställningar, musik och workshops med fokus på, och tillsammans med, barn och unga. Jag driver projekt inom olika konstformer tillsammans med flera kulturaktörer och ansvarar för budget, turnéschema, bokningar, grafisk profil, administration och relaterade arbetsuppgifter.

Exempel på projekt är:

• FÄRGERNA - En ordlös musik-, dans- och teaterföreställning för de allera yngsta.
  • PopUp Studion - En musikworkshop där eleverna är med och skriver en helt egen låt
  • Berätteribolaget - En improvisationsföreställning med en berättare, en serietecknare och en musiker som tar sig an folksagorna

2013 - 2015

• Egenföretagare - Skapade projekt, föreställningar, musik och workshops med fokus på, och tillsammans med, barn och unga.

2015

• Fast jurymedlem i musiktävlingen Imagine (fd Musik Direkt) Skåne. Uppdraget bestod i att, på ett utvecklande och kreativt sätt, bedöma och ge feedback till deltagarna under deltävlingarna i Skåne.

2014-

• Styrelsemedlem i Musikcentrum Syd. En organisation som jobbar för frilandsmusiker i Södra Sverige. Motsvarigheten till Musikcentrum Öst och Musikcentrum Väst. Som styrelsemedlem arbetar jag med att utveckla och ta beslut som rör organisationens löpande ekonomi, strategi och projekt. Mitt huvudområde är musik för barn och unga.

• Medgrundare av Dags Att Plocka med över 10 000 följare. Ett nyhetsbrev om vilda, ätliga växter.

2010 - 2013

• Pedagog på Älggårdens förskola - Jobbade större delen på en uteavdelning med barn från 1-5 år. Drev flera temaprojekt med fokus på odling, naturen och musik.

Utbildning

2015